Декоративные элементы в одежде своими руками - Орнамент в традиционной адыгской одежде: знак, символ
Петрозашвили Роман Георгиевич Писатель, журналист. Ветеран Великой Отечественной войны, участник боев за освобождение Кавказа. В послевоенное время работал корреспондентом сухумской газеты "Советская Абхазия". Самое известное его литературное произведение - историческая повесть "У стен Анакопии".
Закончил-нож "АДЫГСКИЙ"
Более экспонатов в Национальном музее Адыгеи рассказывают об адыге-воине с древних времен до начала XX века. Выставочный проект «Адыги: рыцари, всадники, воины……» организован Национальным музеем РА совместно с Национальным музеем Кабардино-Балкарcкой Республики. Он продолжает цикл выставок, рассказывающих о менталитете адыгского народа. Рыцари, всадники, воины В прошлом году Национальный музей Адыгеи совместно с Краснодарским музеем-заповедником имени Д. Фелицына готовил выставку «Мир женщины в интерьерах исторической памяти».
Ну друзья ,Вы даете!! Я тут весь горю!! Столько добрых,теплых отзывов,пожеланий..
Abstract: This article explores the works of the famous Kabardian fashion designer Madina Alisagovna Hatsukova, whose costumes are worn by the guards of the King of Jordan, artists of Kabardino-Balkaria and Karachay-Cherkessia, prominent statesmen of the Chechen Republic, popular singers and musicians, and numerous ladies for their wedding ceremonies. The article represents a panoramic overview of the works of Madina Hatsukova, taking into account all aspects of interest of the designer. Description is given to various types of activity of the fashion designer — from hand embroidery and lace weaving to creating sewing patterns and scientific research on decoding of the ornaments in the museum samples of ancient costumes. The novelty of this article consists in comprehensive analysis of the works of Madina Hatsukova, which are widely known in North Caucasus and not so much to the Russians audience interested in modern ethnic costume. National costume for a symbol of cultural revival, rather than a symbol of the past; it is the symbol of ethnic identification.